کد خبر 1366153
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

به گزارش مشرق، احمد دورسون فوتبالیست سابق ترکیه ای ساکن آلمان استوری را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

" خیار: 2.99 یورو=50لیر ( حدود 90000 تومان)

  گوجه: 4.49 یورو=72 لیر ( حدود 135000 تومان)

  گوجه گیلاسی: 7.99 یورو= 127 لیر ( 240000 تومان)

  چقدر زندگی در آلمان ارزانه، مگه نه.

خرید گوجه و خیار در آلمان چقدر آب می‌خورد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 158
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    به نسبت درآمدشون گران نیست .فیله مرغ کیلو 7 الی8 یورو است تو آلمان که از حقوق یک ساعت کارگر حداقل حقوق هم کناره.
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      21 8
      اگه بخوای حقوق را بدون مالیات حساب و اون را در ۳۰/۰۰۰ تومان ضرب کنی و با قیمت انرژی و مواد غذایی به قیمت ایران حساب کنی بله همین طوره ولی واقعیت این نیست.
    • DE ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      69 19
      بزارید من تخمین بدم بهتون. حقوق متوسط و ۲۵۰۰ یورو خالص در ماه در نظر بگیرید. بیمه درمانی ۱۰۰ درصد رایگان واسه همه چیز و ... حساب با خودتون. ضمنا این قیمت ها واسه محصولات لاکچریه. نصف این و در نظر بگیرید. نه به عوام فریبی. مرسی مشرق که نشر میدی
    • DE ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      58 7
      حقوق ساعتی برای کار دانشجویی ۱۹ یورو. پس با قیمت روغن ۴ یا ۵ یورویی کسی در المان بدبخت نمیشه‌. البته قشر ضعیف هم تو المان هست. اما لنگ خرید خورد و خوراک و دارو و دکتر نیستن. اگه حقوق از یه سقفی بیاد پایینتر از مالیات و پرداخت پول بیمه معاف میشن.
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      59 14
      چرا درآمدشون نمیگید؟چرا رفاهیات و امکاناتشان نمیگید؟چرا نمیگید چند درصد جمعیتشان زیر خط فقر هستند ؟ چرا نمیگید سالی هزاران نفر در آرزوی زندگی در آنجا ایران را ترک می‌کنند ولی یک نفر از آلمان به ایران نمیاد
    • سیف IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 33
      الان خودتونو بزنید به اون راه! صبرکنید بزارید حداکثر دوماه دیگه. فقط دوماه دیگه جنگ روسیه و اوکراین طول بکشه، اونوقت اقتصاد پوشالی اروپایی‌ها رو بهتر درک می‌کنید!!
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      52 2
      میخواد بگه آلمان داره تو آتیش تورم میسوزه و مردمش همه فقیر و گرسنه . آره تو بمیری ژاپن و آمریکا و کانادا هم عین آلمان همه به فقر و گرسنگی و تورم 4 رقمی افتادن . تو برو تموم مواد غذاییت رو صادر کن عراق و افغانستان یک کیلو میگو شده 800 هزار تومن پرایده مستراح 200 میلیون . تو خیلی ماهی . بدبخت تو آلمان با حقوق یک ماه یک معلم میشه یک بنز دست دوم 2008 خرید
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 4
      یعنی چی نسبت به درآمد خوب تو ایران هم همینه دیگه کسی درآمد داشته باشه می خره نداشته باشه نمی تونه یعنی تو آلمان همه درآمدشون بالا است
    • علـی US ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      3 7
      جهت اطلاع بیشتر شمایی که نمیخواهیت واقعیت رو بپذیرید!: رکورد تورم در آلمان همچنان در حال جابجا شدن است منابع رسمی آلمان آماری را منتشر کردند که نشان می‌دهد آلمانی‌ها رشد بی‌سابقه‌ای را در زمینه تورم تولید تجربه می‌کنند؛ قیمت های تولید کننده آلمان در ماه مارس ۳۰.۹ درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش از سال ۱۹۴۹ بوده است!
    • فردین FR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      3 20
      والله ما که در فرانسه هستیم روز به روز قدرت خریدمان دارد کم میشود. بنزین لیتر ۲ یورو و همه مواد غذایی، میوه وغیره و ذالک رو به گرانی میرود. همچین میگی درآمد انگار اینجا همه حقوق سناتوری دارند نه بابا با حقوق کارگری ۱۰ برج حساب بانکی ات خالیه.
    • NL ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 0
      در از هورمون و مواد مصنوعی افتخار اداره بلکه هزینه درمان رو می‌بره بالا
    • فش نیوز IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      14 5
      زندگی در آلمان فقط برای آلمانی ها خوبه نه مهاجران کشور های جهان سوم
    • CA ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 4
      حساب کتاب به نسبت درآمد پیچیده میشه شما اینطور حساب کن که تو ایران مردم کیلویی میوه و خیار و گوجه و ... میخرن تو این کشور ها دونه ای. الان هم اقتصاد ایران بعد از تحریم ها و یکباره 10 برابر شدن قیمت دلار کامل به شرایط عادی برنگشته هنوز. تورم از طلا و دلار و کالاهای وارداتی و سرمایه ای شروع میشه و به تدریج موجش به کالاهای داخلی و مصرفی و مایحتاج میرسه و اضافه شدن درآمد و حقوق کارگر و کارمند مرحله آخر هست و چند سال زمان میبره ولی الان در دوره نقاهت هست. این اتفاق الان و بعد از کرونا در کشورهای غربی هم در حال افتادن هست و در فاز اول تورم و کاهش ارزش پول و بالا رفتن قیمت کالای سرمایه ای و خانه و فلزات گرانبها هستن. دلیلش هم چاپ بی اندازه پول در این دو سه سال هست. تو ایران این چاپ پول در سالهای ثابت نگه داشتن قیمت دلار و چاپ پول بوسیله بهره بانکی بالای 20 30 درصد در سالهای گذشته بود که تحریم حبابش رو ترکوند.
    • مصر IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      7 0
      این از اون مطالب کاربر درگیرکنه هااااا... همه اومدن پای نظر و دارن اظهار نظر میکنن!! عاره بابا همه درست میگن! اونها ماهی دو سه هزار یورو درآمد دارن کیلویی صد هزار تومن بدن خیار بخرن براشون چیزی نیس! ماهی نود میلیون حقوق میگیره صد هزار تومن خیار بخوره حتی سردیش هم نمیشه!! بخوای نسبت بگیری با حقوق ماهی شش میلیون تو ایران، قیمت خیار چیزی در حدود شش هفت هزار تومن میشه! یعنی الان خیار کیلویی صد هزار تومن تو آلمان به نسبت حقوق کارمندی از قیمت خیار تو ایران ارزون تره! حداقل نصف قیمته!! تاماااامممم
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 4
      بیش از 60 درصد درآمد دریافتی به عنوان مالیات، بازنشستگی و درمان برداشته میشه. اجاره خانه رو هم ازش کم کنی، تهش چیز زیادی نمی مونه. قبل از این گرونی ها در آلمان، یک بار حساب کردم اگر 70 هزار یورو درامد داشته باشی (که اکثر مهاجرها ندارند) و هیچ خرج اضافی (رستوران، تفریح، ...) نداشته باشی (که اکثر مواقع داری)، سالی 10-15 هزار یورو می تونی پس انداز کنی.
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    16 1
    اره واقعاراست میگی ها
    • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      3 5
      ایرانیها تلاش کنند کشورشان را بسازند و استفاده کنند ماشین خوب لوازم خانگی خوب بسازید و استفاده کنید ایران الان بسیاری از متخصصین و مهندسین و حتی پرستار اروپا و امریکا و المان را تامین میکند انها میتوانند کمک خوبی باشند اگر نمیتوانید بیخود حسرت و اه المان را نخورید نگویید نظام و اینها که قبل از انقلاب هم 200 سال دربست در خدمت انگلیس و امریکا بودید حرفی برای گفتن نداشتید جز نفت
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      10 0
      از درآمد و ماشین زیر پاشون هم بگو اگر که راست میگویی!
  • بهاره IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    65 12
    از خدا بترسید این همه یک طرفه مطلب نگذارید حقوق آنها بالاست با پول خراب ما همه چیز برای خارجی ها ارزانه ولی برای خودمان گران است
    • وطنم IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      20 6
      یارو ترکیه ای نوشته به کنایه از کشورش. اون قیمت به تومان هم مشرق اضافه کرده تا شماها توی حساب کتاب نیوفتید.
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      17 24
      بله معمولا مرغ همسایه غازه، از کسایی که رفتن اروپا بپرسی بهت میگن البته نه در فضای مجازی بدلی که باید مرغ همسایه را تبلیغ وملت را به خود تحقیر بندازند
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      10 4
      اصلا پرتی و تو باغ نیستی!!! طرف قیمتهای کشورش ترکیه را نوشته اونوقت شما از ترس از خدا و مغز خرابت حرف میزنی!!!! واقعا...
    • DE ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      14 30
      خخخخ حقوق اونها بالاست چی الکی ذُرَت پرت میکنی . ۵ میلیون خانواده فقیر در آلمان را اگر با کمک مردم و دولت و کلیسا و خیرین بهشون نرسن میمیرن اونها غیر از هفته ای یکبار گوشت و پیه خوک که ارزونه نمیتونند گوشت درست و حسابی و چیزی بخورند. کدوم حقوقشون زیاده . صدای دهل از دور خوش است چندین میلیون خانوار فقط با کمک هزینه دولت با بدبختی به آخر ماه میرسونند تازه آلمان ۸۰ ساله جنگ نداشته و تحریم نیست و اصلا ستون پنجم و غربگدا و ما نمیتوانیم و لشکر ندانم کارها را هم ندارد تازه آلمان بعد از سو'ئد و سویس بهترین کشور اروپاست بقیه کشورها کلی بدبخت دارن. همین شما بی اطلاع ها هستید که میرید رای میدید به رفرمیست ها میست ها
  • رضا IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    41 8
    وقاحت رو به حد اعلی رسوندید درامد ها رو به یورو بگو ببین چند درصدش میشه درامد ما رو هم به ریال بگو ببین چند درصدش میشه
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 0
      اخه این مطلب رو اون فوتبالیست ترکیه ای گذاشته نه مشرق
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    33 7
    تو آلمان یا اروپا تا وقتی بیکاری بهت حقوق میدهند درمان مجانیه کسی ترس از آینده مبهم نداره درامدشون خوبه آنقدر ایندشون تضمینه که اگر فرضا پانصد هزار تومان پول بیاد دستشون سریع میزند مسافرت مثل ایران نیست که همه ترس از آینده مبهم دارند و فکر آن هستند پول پس انداز کنند یا سکه بخرند یا دلار یا خانه اضافه آنها فکر اقتصادی و تولید و پیشرفت دارند نه مثل ما از ترس آینده فکر دلالی تل انبار کردن حالا ما مسلمانیم آنها مسیحی حضرت عباسی به چیزی بنویس که طرفدارنت هم ازت نفرت نداشته باشند خدا بالا سر همه هست
    • DE ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      17 17
      تو آلمان یا اروپا تا وقتی بیکاری بهت حقوق میدهند درمان مجانیه کسی ترس از آینده مبهم نداره درامدشون خوبه آنقدر ایندشون تضمینه که اگر فرضا پانصد هزار تومان پول بیاد دستشون سریع میزند مسافرت مثل ایران نیس....// خخخخ به همین خیال باش سنار بده آش خخخ تا وقتی بیکاری حقوق بیکاری بهت میدهند پس بیکار شو تا بهت بدهند. در آلمان اگر مجرد باشی تا ۶۰ درصد حقوقت را برای بیمه و بازنشستگی کسر میکنند متاهل باشی بستگی داره از ۴۵ درصد به بالا . بیمه درمانی مجانی نیست ماهانه مبلغ وحشتناکی از حقوقت اجبارا کم میکنند هرچه از حقوقت بر میدارند همون اندازه هم از کارفرما میگیرند...تازه با چندین قرن غارت نفت و گاز و معادن ما و با کودتا و آوردن دیکتاتورها در کشورها تا همیشه وابسته و عقب مانده بمانند نون دزدی و غارت و قتل و خونریزی فقط در عراق تاحالا یک میلیون نفر را کشته اند برای غارت نفت و گاز و معدنشون سوریه همینطور در تمام دنیا....
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    24 3
    کاش می نوشتی حقوق کار گر 10یورو در ساعته یعنی سیصد هزار تومن در ساعت حالا با حقوق کارگر در ایران حساب کن ببین چقدر ارزونه.
  • علی IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    17 1
    لطفاً درآمدشان رو هم بیان کن
  • محمدایوب IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 22
    الان یک سری آدم بدبخت میگن درآمد آنها بالاست ولی اگه آدم واقعا آدم باشه وبه یک کشور خارجی رفته باشه اگر اصلا مفت باشه. مثل کشور ما کسی میوه وگوجه وخیار وبادمجان پرتغال وسیب را چند کیلویی نمیخره چند دانه حتی گوجه گیلاسی را دانه ای و هندوانه و خربزه را به صورت قاچی میخرند
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    9 1
    تو نسبت به تورم ایران که ارزش پولی کمی داره یورو رو میسنجی،باید هم نرخ رو خدا تومن نشون بدی،نسبت به پول خودشون حساب کنی تقریبا همین نرخ ما میشه
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    16 3
    بله درسته گرانه، ولی نسبت به درآمدی که دارن این اجناس زیاد گران نیست. بروید تحقیق کنید که میزان درآمد ماهیانه یک کارگر ساده در آلمان چقدر می باشد، بعد بیایید این حرف ها را بزنید. میزان فقر در آلمان نسبت به مملکت ایران خیلی پایین می باشد. و تقریباً قابل محاسبه هم نیست.
  • احمد IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    10 2
    حقوق 2000 یورو یعنی 60 میلیون تومان!! چرا در گزارش صحبتی از درآمد آنها نمی کنید؟ اینجا شما 30000000 تومان حقوق پرداخت کنید گوجه هم بشود 300000 تومان!!
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    19 3
    زندگی در حد بروزکینافاسو و مقایسه در حد آلمان. چیز رو دیدن و کدو رو ندیدن
  • ... IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    20 1
    زدی توی قیمت گوجه خیار. یه نگاهی هم به قیمت گوجه و خیار خودمون بنداز با حقوق خودتون نه، با حقوق مردم مقایسه کن.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    23 0
    حداقل حقوق کارگر در ایران 135 یورو هست. 135=4,170,750/30,320 در اروپا حداقل 2000 یورو بهت می دهند. خب اسکول اونها کجا ما کجا
  • مهدی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    7 0
    اگه یورو دو هزارتومن بود میشد چقدر؟
  • FR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    14 2
    خوب کاری نداره که از الآن در ایران هم اینا را درست کنید مثل آلمان خجالت هم چیز خوبیه اگر جرات دارید کمی از در آمد آن مردمان برای ما بنویسید
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    19 2
    شما كه اين استوري غير مستند و ميزاري كه قيمت گوجه تو ايران و با آلمان مقايسه مي كني زحمت بكش حداقل حقوق ٣٥٠٠يورويي و تو آلمان مانور بده همچنين خدماتي كه دولت آلمان به مردم ميده و با ايران مقايسه كن مردم و گوسفند فرض كردي يا خودت جلو دماغتو ميبيني و از دنيا بي خبري
  • ناشناس IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    18 3
    درآمدشان هم بگید حداقل حقوق 3000یورو یعنی ماهی 95میلیون تومان
    • DE ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 4
      سه هزار تا؟ مطمئنی؟ یه چیزی شنیدیا!
  • US ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    6 2
    هیچ جا دندانپزشکی تماما مجانی نیست در ضمن نیاز به بیمه تکمیلی در همه جا هست. تحصیل مجانی هست ولی تحصیل در اروپا کیفیت آمریکا رو نداره
    • DE ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      6 3
      در آلمان دندانپزشکی مجانیه. بجز موارد زیبایی و مورد های خیلی خاص که درصدی هست
    • DE ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      7 3
      شما از آلمان ۴۰ سال پیش حرف میزنی. دندانپزشکی پزشکی و همه بیمه ها یک خدمات بسیار حداقلی پایه گذاشته اند .چرا حداقلی ؟ زیرا با‌ حق بیمه بسیار بالا برای نه دانشجو بلکه سایر مردم خدماتی که ارائه میکنند هیچ است مگر جراحی و بستری در بیمارستان. دندانپزشکی هم فقط بیحسی کشیدن دندان سورخ کردن و آمالگام مجانیست یعنی خدماتی در حد نه دندانپزشکی بلکه دندانساز تجربی که در همه دنیا هستند . سوراخ کن خالی کن با آمالگلم ارزون پر کن تمام . بسیاری از آلمانی ها میروند تعطیلات درمانی کشور لهستان دندانپزشکی و از جیبشان میپردازند. بسیاری از دندانپزشکان بعد از قالب گیری از دهان بیمار برای کارهای پرخرج ساخت آن را به چین یا کشورهای سابق شرقی در اروپا میدهند. قابل توجه ایرانی هاییکه در آلمان زندگی میکنند . معاینه دوساله اجباری خودرو TÜV که توسط معروفترین اورگان دولتی آلمان غول کنترل صنعت و الگوی دنیا انجام میشود و مو لای درزش نمیرود را فقط با‌ صد یورو رشوه '+ حدود ۱۲۵ یورو مخارج معاینه را برای خودروهایی که محال است معاینه بگیرند .معاینه دریافت میکنید ... طآلمان در جدول کشورهای رشوه در صدر بالاست ولی خدا وکیلی رشوه گرفتشان هم حساب کتاب دارد خخخخ و مانند ساخت آلمان قدیمها چفت و بند دارد . آن‌ سکاندال معروف و آبرو ریزی تقلب و دستکاری در کاتالیزاتورهای خودروسازان معروف حتی بنز و پورشه ‌.....را جهان به یاد دارد .اگر خواستید طرف تاریک آلمان را بشناسید تاکسی ران شوید شیفت شب تا فقر و خودفروشی را هم ببینید. تازه آلمان تاج اروپاست
  • سعید IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    11 3
    شازده پول ما بی ارزشه
  • د IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    11 2
    شما هم به دلار ویورو حقوق بدین ما گوجه وخیار وبنزین و.... به همین قیمتها میخریم
    • احمد IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 0
      چ فرقی میکنه ده برابر حقوق بگیری جنس هم ده برابر گرون باشه
  • د IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    11 1
    شما هم به دلار ویورو حقوق بدین ما گوجه وخیار وبنزین و.... به همین قیمتها میخریم
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 2
    المهنازالافشارورفقای پناهنده ی ایشان، پیش به سوی شبکه های سعودی
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    11 3
    چرا نمیگین حداقل حقوق اونجا چقدره و به پول ما چقدر میشه؟! مردم را چی فرض می کنین؟
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    جواب این نوشته هاتون از قبل گرفتین چرا دیگه مینویسین
  • ناصرامینی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    این کارمقایسه آبیک نقص داره وان حقوق کارگران کندو...است.
  • ایرانی FR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    به نظرم به جای قیاس های رسانه ای ، خوبه که تمام چیزها مقایسه بشن مثلا سطح رفاه خانوارها ، میزان درامد ،تفریحات و ... حالا نظرات متفاوت می شود
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 1
    مشرق قدیمی شده این طرفند حقوق ۳۰۰۰ یورویی یه کارگر ساده معادل ۹۰ میلیون تومان اونجا با اجناس فوق عالی اونجا رو با اینجا مقایسه کن
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 1
    چقد آدم باید احمق باشه که ارزش پول آلمان با ایران یکی بدونه
  • قاسم کریمی US ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 0
    این مطلب رو (چقدر زندگی در آلمان ارزانه، مگه نه.) برا کسی بگیدکه از دنیا بیخبر باشه. با ای حجم از اطلاعات هر کسی میدونه که یه شخص تو المان چقدر حقوق میگیره وچقدر هزینه معاشش میکنه.
  • محمد IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    بهتر نبود سایر اقلام همانند وسایل زندگی خودرو و وسایل صنعتی و مهمتر از همه دستمزد مشاغل مختلف نیز اعلام می‌شد آنوقت میشد فهمید مردم آلمان در چه سطحی زندگی میکنند
  • Ebi US ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    5 1
    آلمان کجا وما کجا رفاه کارگر آلمانی کجا وکارگر ایرانی کجا ما هیچ ما نگاه
  • فرزاد IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 1
    بخاطر پول بی ارزش ما اگر با پول ما بریم خیار بخریم اره خیلی گرونه ولی اگر با دراممد اونجا و پولی که اونجا کسب میکنیم خیلی نسبت به اینجا بهتر هستش و ارزونتر اینچیزا رو ادمهای بیسوادی مثل شما که میخاین بگین اره دنیا داغونه و فقط ما خوبیم و یا ماله بکشین سر این دزدی های روزانه در همه چیز مثل همین روزا قیمت صیفی جات تاثیر داره. خر کسیه که دیگران رو خر فرض میکنه
    • DE ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      1 2
      مشکل ما در ایران اخلاق دلالی و شیتیل گیریست . اگر اخلاق کاری آلمانی ها مثل ما بود که الان آلمان با توجه به نداشتن گاز و نفت و معادن مهم طلا و نقره که الان از کشورهای موزی و گابون و ردزیا و زیمبابوه و بورکینافاسو ضعیف تر بود. ایرانی هاییکه میان آلمان اگر همینطور که شبانه روز و کل سال برای آلمانی ها کار میکنند در ایران کار میکردند میلیاردر میشدند. آلمانی ها نصفشون مستاجر هستند بقیه شون هم برای خونه معمولی شون بایستی حدود ۳۰ تا ۳۵ سال ماهیانه قسط بپردازند و در حقیقت موقعی که دیگه پیر پاتال و از کار افتاده شدند میشن صاحب خونه. لذا یک عمر باید‌اقتصادی فکر کنند و اقتصادی خرج کنند.‌ . جالبه موقع خرید از مغازه ای که اجناس را دلبخواه براتون وزن میکنه چون نیم کیلو یه کمی کم وزنه و خجالت میکشن بزرگسالان آلمانی میگن یک فوند که همون واحد سال ۱۸۵۸ و برابر با نیم کیلو هست نه نیم کیلو . خخخح هر چیزی را به فصلش میخورند تا ارزون پاشون دربیاد . زمستون که گوجه گرونه رب گوجه یا کنسرو گوجه مصرف میکنند . ولی مثل لُدر و بلدیزر کار میکنند.‌مخارج ما ملت در ایران خیلی زیاده پنجره باز کولر گازی روشن...زمستون اطاق ها گرم با زیر پیراهنی داریم میگردیم..... خرید سبزی خوردن را ماشین ..دوچرخه سواری عار و ننگه و بی کلاسی....
  • امیر IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 0
    الان با این مطلب ما چه نتیجه ای بگیریم؟ که آلمانیها در فقر هستن و ما در رفاه؟
  • سعید IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 0
    کاشت ایشان می پرسیدند حقوق ماهیانه یک کارگر آلمانی چقدر است بعد همه را با هم می نوشتید
  • جواد IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    خب درآمد آنجا هم حساب کن و قیمت خودرو هم بنویس
  • مسعود IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 3
    موسسه سروش فردا مشاوره رایگان مهاجرترزرو وقت مشاوره حداقل حقوق در آلمان (+ حقوق کارگر ساده 2022) germany Flag اگر به دنبال اطلاعات کاملی درباره حداقل حقوق و دستمزد در آلمان هستید و می خواهید از میزان مالیات در آلمان، حداقل درآمد ماهیانه برای زندگی در آلمان و از مسائل مختلف درمورد هزینه ها و شرایط زندگی در شهرهای مختلف این کشور آگاه شوید، توصیه می کنیم این مقاله را با دقت بخوانید. با مطالعه این مقاله تا انتها با جدیدترین و به روزترین اطلاعات در مورد حداقل حقوق و دستمزد در آلمان به طور کامل آشنا می شوید. مراحل پیدا کردن شغل و دریافت ویزای کار در آلمان چیست؟ شرایط بازار کار آلمان برای خارجی ‌ها چطور است؟ شغل‌های پردرآمد در آلمان کدامند؟ قوانین جدید مهاجرت کاری به آلمان چیست؟ محبوب‎ترین شهرها برای مهاجران در آلمان کدامند؟ شرایط بیمه بیکاری، مالیات بر درآمد و بازنشستگی در آلمان چگونه است؟ verified article بازبینی شده توسط وکلای رسمی فهرست فهرست مطالب 10. آیا میان حداقل حقوق در آلمان و هزینه‌های زندگی تناسب وجود دارد؟ خانه » مهاجرت کاری » حداقل حقوق در آلمان (+ حقوق کارگر ساده 2022) آیا شما هم شرایط این روش را دارید؟ پذیرش و تحصیل رایگان ارزیابی شرایط من؟ ✔️ بررسی شرایط حداقل حقوق در آلمان من، محدثه بابایی مهندس نرم افزار از سال 2015 در شهر فرانکفورت زندگی میکنم و به عنوان یکی از مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا به فعالیت مشغول هستم. ضمنا بنده در لایوهای موسسه حقوقی سروش فردا به صورت ماهانه در خدمت شما هستم و پاسخگوی شما عزیزان درباره حداقل حقوق در آلمان خواهم بود. در این مقاله تلاش بر این داریم که با بررسی هزینه‌های زندگی در آلمان و شرایط مشاغل مختلف و درآمدها اطلاعات دقیقی در خصوص حداقل حقوق و دستمزد در آلمان و حداقل درآمد ماهیانه برای زندگی در آلمان ارائه بدهیم. آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید. در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده‌اند. می توانید پس از خواندن این مقاله و آگاه شدن از شرایط اخذ ویزای کار با دیپلم با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید. همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد م
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    9 4
    دوست صمیمی من ۲۴ساله رفته انگلیس.تازه بعد از ۲۲سال اجازه اقامت در لندن رل بهش دادن. خودش دکترای اقتصاد داره و خانمش اونحا دکتر داروساز شده. امسال آمد ایران دیدن من.۵ساعت نشست و با هم صحبت کردیم.می گفت اونجا شهروند درجه۳محسوب می سن.خودش و خانمش ۸صبح تا ۴بعد از ظهر یک نوبت و ۶عصر تا ۹شب یک نوبت دیگه کار می کنند.می گفت به خانمش اجازه تاسیس داروخانه ندادند چون مهاجرت.خودشونم با این همه تلاش و کار تازه امسال صاحب خونه شدند.خیلی خوشحال بود.بهش گفتم خونه شما مثل خونه من هست؟ خندید گفت خونه شما چند متره؟ گفتم ۳۰۹متر زمین ۱۸۰متر بنا.خندید حسابی!گفت آپارتمان من ۶۳متره.باید ۱۰درصد مبلغ خونه رو خودمان نقدا می دادیم.۲۰درصد دولت می ده که خونه می ره در رهن دولت و ۷۰درصد هم بانک وام می ده.می گفت بعد از ۲۴سال کار منو همسرم تازه امسال ۱۰درصد را دو نفری تامین کردیم.قسط ماهانه خونه هم باید دو نفری بدیم و...... خلاصه دوستم حسابی دردودل کرد طوری که خانمم بعد از ۵ساعت که گفتگوی ما تمام شد گفت: بدبخت ترین کسی که تو زندگی دیدم این دوستت بود. آواز دهل شنیدن از دور خوش است. همین دوست من سال ۸۲که حقوق من ۲۰۰هزار تومان بود حقوقش بعنوان معاون یکی از سازمان‌های مرکزی کشور ۵میلیون و ششصد هزار تومان بود.رفت تا زندگی بهتری داشته باشه.
    • هومن GB ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 0
      من از انگلستان هستم دوست شما به شما درست گفته
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      4 0
      برای اینکه بگید اینجا بهتره اینقدر دیگه اغراق نکنید لطفا ، شما حقوقت سال 82 دویست هزار تومن بوده؟ اون حقوقش 5 میلیون تومن بوده؟ اونوقت شما با اون حقوق الان زیربنای خونت 309 متره ، ارث بهت رسیده؟
  • NL ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    11 3
    یعنی شما ها شرم و حیا ندارید خدا لعنتتون کنه تا کجا میخواهید به شعور مردم توهین کنید بجای اینکه از گرانی ها بگویید از گرانی در المان میگویید امیدوارم تقاص این همه ظلم را پرداخت کنید پول این مردم ایران بی ارزش شده نه پول مردم المان 2یورو المان یعنی همون 2هزار تومانی که شما 30هزار تومانش کردید امیدوارم حضرت زهرا جواب شماها را بدهد البته حق مردم ایران است چنین حاکمانی به قول ظریف خودشان خواستن9
  • من IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 0
    در مورد حقوقشون هم توضیح بده اگه راست میگی!!
  • ناشناس IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 1
    این مقایسه نشون دهنده بی ارزشی پول خودمونه،مشرق مثلا میخوای درستش کنی؟؟!!نه دادا،فقط بدترش میکنی...
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 1
    وطن فروش نیستم اما خوبه تو کشور خودمون شغل داشته باشیم و روزی یک میلیون درآوریم بالاتر از اون قیمت هم می تونیم بخریم اگه از همه بپرسند هم تقریبا همه اینو میگن درسته ارزانی خوبه ولی وقتی شغل نباشه تولید نباشه صد که هیچ ده هزار تومان هم زیاد میشه ! تولید هم معنی اش اینه که فراوانی باشه برای همه
  • علی IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    مبلغ درآمد و ارزش پول آنها رو اگه با دستمزد و ارزش پول ما مقایسه و محاسبه کنید میبیند که از کشور ما خیلی ارزانتره
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 0
    حداقل درامد کارگر ساده در آلمان 1100 یورو هست شغل های دیگه درامد بیشتری دارن... به پول ایران و ترکیه قیمت گوجه در آلمان گرونه چون ارزش پول ایران و ترکیه در برابر یورو خیلی کمه!
  • بوسجين IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 1
    اين نوع خبر ها درست نيست براي توجيه وضعيت ناعادلانه است كه رساني و اگاهي بخش نيست اگر مي خواهيد قيمت ها مقايسه كنيد بايد در امد ها را هم در ان كشور ميان اقشار مختلف هم بيان شود تا اگاهي بخش باشد و به رسالت خبر رساني عمل شود و گرنه اين خبررساني براي اقشار خاص و به ضرر توده هاي ديگر است
  • سجاد IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    اونجا یه کارگر ساده روزانه پنجاه یورو درآمد داره یعنی روزی یک میلیون و نیم اینجا ماهی دو سه میلیون درآمد داریم
  • رضا GB ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    نصف حقوقشون که میره برای مالیات و این چیزها بقیشم برای قسط یا کرایه خونه با بقیشم باید بنزین بزنن پول آب برق گاز بدن و نون وخیار گوجه بخرن یعنی درواقع کلی هم بدهکار میشه دیگه گوشت و مرغ و لباس و این چیزها پیشکش واقعا وحشتناکه فقط خدا باید به فریادشون برسه
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    درامد در المان چقدره؟! حداقل 3 هزار یورو ؟! خوبه از خودتون خجالت بکشید . دوره قاجار نیست که اراجیف ببافید و مردم بیخبر باشن
  • علی IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    پول آلمان خیلی باارزش است ببینید کارکر آنها چقدر می کیرد وکارکر ومهندس ما چقدر می کیرد عزیز۰
  • ایران IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 1
    آقا همه نظرات خانماباآقایون درست اگه ماتو مملکتمون پول نیست همه مردم بدبختن پس چرا هرچی گرون میشه مابیشترمیخریم من تو یه شهر کوچیک زندگی میکنم تا ۳سال پیش همه پراید سوار بودن ولی خدا شاهده الان همه یا۹۵درصد از پژوپارس به بالا سوارمیشن چطور میگین بدبختیم خدایی یه خرده انصافم خوبه
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    خب أین بابا که این مطلب گذاشته به نظرش گرون اومده که گذاشته
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    خرید پراید هم بگید چقدر آب می خوره
  • حمید صابری SE ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    لطفا بگید که یک معلم ماهانه 600میلیون تومان دریافت می کند که خرید گوجه برایش مثل خرید کیلویی 9 ریال برای ماست کسی که این اخبار می نویسد یک احمق به تمام معنی است شما می توانی قیمت هرچیزی را در آنجا مقایسه کنی مثل گاز بنزین و....
  • شهروند IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    متوسط درآمدشون رو هم بگید اگه روتون میشه
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    قیمت یک خودرو بنز 2022هم بفرمایید برای یک کارمند ساده آلمانی چقدر تموم میشه
  • فرشید ساعدی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 1
    کاش تو ایران گوجه ،خیاروگوجه گیلاسی را به قیمت آلمان به ملتش می‌فروختند ولی به جای پراید۲۰۰میلیونی بی ام وسری ۹ ،،وبنز eQsبه این قیمت ۲۰۰میلیون به مردم می‌فروختند وحقوق کارگر را هم به نسبت آلمان می‌دادند
  • زیی IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 1
    اخه اونجا سی برابر ایران درآمد دارند تو سومالی خودت را با آلمان با بنز وبی ام وش مقایسه میکنی با مرکل
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    خیلی ارزونه چون پول ایران بی ارزش شده. یعنی کیلوی ۵۰۰۰ تومان سال۱۳۹۰ .پول خودمان ۲۵ برابرنسبت به سال ۱۳۹۰ کاهش یافته است.
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    خیلی ممنون که اطلاع رسانی میکنید ولی فکر کنم درامدشون بهتره
  • حمید IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    شما مردم وچی فرض میکنید.. چرا مبلغ درآمد ماهیانه رو ننوشتید...کاش منم با لیسانس ساعتی 20یورو حقوق بگیرم این چیزا رو هم دو برابر اون چیزی که نوشتید بخرم..اصلا بنزین هم لیتری هرچی شما بگید....تموم کنید دیگه بابا این چیزا رو
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    ملته همیشه در صحنه چقد درمورد آلمان معلومات دارن
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    به درآمدشون میخوره این قیمت ها این قیمت ها براشون گران نیست چون دخل و خرج با هم همخوانی دارد
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 1
    نگاه کن تو پرانتز قیمت ایران زده :))) شما به یورو و دلار حقوق بده بعدا بیا حرف بزن و پرانتز بزار
    • BE ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      0 0
      شما به المان مالیات بده بعد بیا حرف بزن
  • پااااااااااااااسخ IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    آره بابا فقط زندگی در ایران مفت هست مثل جان مردم...! اونجا با حقوق ۱۰ ماه‌ یک خودروی روز دنیا از دم قسط می‌خرند اینجا یک سانتافه ۸ سال کارکرده معادل حقوق ۳۰۰ ماه هست!!! حداقل ملت رو مثل خودتون فرض نکنید، سیاه بازی و ماست مالی فساد سیستماتیک مدیران دیگه بسه
  • ایرانی IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 0
    متأسفانه چند سالی هست که عوام‌فریبی در مقایسه بعضی چیزها در ایران مثل قیمت سوخت و... با کشورهای خارجی‌ به شکل بی‌شرمانه‌ای رواج یافته درحالیکه واقعیت ماجرا چیز دیگری هست
  • فرزاد IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    یه اماری هم از حقوق ماهیانه کارگر و کارمند در بیار یه طرفه قضاوت نکن با درامدی که دارن این قیمت ها مفت هست
  • محمد رضا IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    مشرق شعور خوانندگان را محک می زند فقط ما خوبیم پولمان هم با ارزش ترین پول جهان است ما آمادگی قیمت یوروری 100هزار تومانی را هم درایم درنگ نکنید
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 2
    عجله نکنید . کم کم تقش صدا میکنه. از دعوا سر روغن خوراکی شروع میشه تا گوشت و مرغ. همیشه اونها فیلمهای ما رو نشون میدادن که تو صف مرغ هستیم حالا ما فیلم اونا رو نگاه میکنیم. در همیشه رو یه پاشنه نمیچرخه
  • برات خان IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    ما را تحلیل گر همه چیز آفریده اند ... ما در مورد همه موضوعات تحلیل میدیم ... مجبوریم اینجوری ایم .... دوستان توجه بفرمایند که این گزارش یا خبر مربوط به زمان پس از جنگ اوکراین است که آلمان را به عنوان ثروتمندترین کشور اروپا به این روز دچار کرده است... که البته هنوز اول کار است منتظر آخر پاییز باشیم.
  • حافظ IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 1
    اوضاع المان خیلی بده، فقط نمیدونم چرا برادرم که رفته، اسم ایران میاد حالت بد میشه... البته سوئیس وضعش خرابتره... وسایل سرسام آور گرونه.. بخدا... امان از دل سوئسیهای مظلوم... نظرتون چیه که یه صندوق صندقات برایشون درست کنیم؟
  • سعید ۵۵ساله IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 1
    دوستان به عنوان کسیکه 20سال در دو کشور اروپایی زندگی کرده و دوباره برگشتم ایران حرف اخرو بزنم درسته اروپا درآمد ده برا ایرانه ، یعنی اگر ایران ۶تومن درامد داشته باشی اونجا همون شغل ۶۰تومن درامدته ولی حرف این غرب زده هارو گوش نکنید ولی خرجو مخارج بیست برابر ایرانه ، درامد ده برابر خرج بیست برابر ،مخصوصا مالیات تا دستشویی رفتنتونم مالیات داره ، حرف این غربزده هارو گوش نکنید یعنی اگر با برنامه ریزی زندگی نکنی هشتت گرو نهته
  • سلمان IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    آخر با سواد درآمد را در نظر بگیر که میانگین آن سیصد میلیون تومان است
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    حقوق حداقل 2000 یورو یعنی 60 میلیون تومان
  • حسین IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    اینم بنویسید حقوق تو ترکیه چقدره و ایران چقدره
  • هومن GB ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    مشکلات و گرانی همه جای دنیا هست، ایران اگر تحریم نبود و اگر یه خورده مدیریت درست حسابی داشتیم وزیت خیلی بهتری داشتیم
  • محسن IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 0
    سلام دوستان. خوبه که برای هرمطلبی منصفانه نقد کنیم. بااین همه اوضاع ومشکلات اقتصادی در کشور عزیزما، «که البته این التهاب در همه جای دنیا تقریبا دامن گیر شده »اما همش که نباید مصیبت سرایی بکنیم. تبعا ما هم در بیمارستانهای دولتی و یا شبکه بهداشتها خدمات بهداشتی و دارویی با قیمت ارزان یا منصفانه داریم.(بعنوان مثال سه ماه قبل عموی من در کرمانشاه بدلیل گرفتگی شدید رگهای قلبی با عمل آنژیو و سپس عمل قلب باز در بیمارستان امام علی ع حدود بیست و سه روز بستری بود و از شانس بعد همانجا کرونا گرفت و با کاهش اکسیژن و سرفه دچار افت هوشیاری شد و خلاصه به بیمارستان کرونایی گلستان منتقل شد وچند روز هم با بهترین شرایط رسیدگی طی شد خلاصه ......در مرحله تسویه با دست لرزان فکر میکردیم الان میلیونها تومان باید قرض کنیم .....اما خدا راشاهد میگیرم با یک بیمه روستایی در سرپل ذهاب همه هزینه در حد ۵میلیون شد.آنجا بود که فهمیدیم انصاف نیست همش فحاشی کنیم بالاخره هنوز هم خدماتی درحال انجامه.)ضمن اینکه مشکل کشورما در حوزه دلالی و گردش نامناسب مواد غذایی و...است وگرنه خداراشکر هم ازنظر تولید و هم کیفیت وضع مطلوبی داره بلکه احتکارو مدیریت ضعیف توزیع باعث گرانی میشه.. همین الان در میدان میوه و بارسرپل ذهاب اول صبح بیاین بهترین میپه را باقیمت مناسب صندوقی بخرید.اینجا گوشت گوسفندی کیلویی۱۳۰هزاره . نان هم لواش سیصد تومانه«نسبت به قیمت و تفاوتش در آنسوی مرز مفت مفت— » و... نتیجه اینکه همش می نالیم اما خدا راشکر که بالاخره در تورم جهانی و مقایسه با اوضاع کشورهای همسایه سطح زندگی بدی نداریم. همه چیز که تهران نیست . . . پناه ما به خدا
  • IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    خجالت بکشید. درآمدشون رو نمی گین؟کیفیت زندگی رو چطور؟
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    با سلام خدمت دوستان ما یه رفیق داریم المانی هست میگفت دخترش سر کاره و 28 سالشه به پول ما حدودا ماهی 250 میلیون حقوق میگیره.
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    دکتر درآمدشونو نگفتیا؟؟؟؟!!!!
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 1
    حقوق کارگر تو المان ۶۰ تمنه به پول ایران
    • BE ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 0
      اجاره یه ماه تو المان اقلا ۴۰ تومنه مالیاتم اقلا ۴۰٪
  • IQ ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 2
    با اين چیزی که نشر دادید آبرو و اعتبار خودتون رو می‌برید، لاقل نون و بنزین و چیزهای دیگه رو می‌آوردید که معلوم بشه نسبت دخل و خرجش تو ایران مثلا بهتر از آلمان هست نه گوجه... اونجا مشکلات خودش رو داره ولی از شما انتظار نمیرفت که همچین سوتی‌ای بدید...
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    پول ایران خیلی ارزشش پایینه در مقابل پول انها تومان ما سی ویک هزار برابر پایین تره ارزشش از یورو
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    مستر حقوق کارگر آلمانی رو هم بگو
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    حقوق مردم آلمان هم بگو حد اقل ۴۰۰۰ یورو است
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    چندش آورتر و تهوع آورتر و تحمل ناپذیرتر از خودگرانی اینه که افرادی که مسئول کنترلش هستند بیان حرف های تلخ به مردم بزنند، مشابه رییس جمهوری که گفت گوجه توی محل ما ارزونه بیایید اونجا بخرید، یا اون یکی که میگه منم صبح جمعه فهمیدم بنزین گرون شده، اینها بیشتر خون مردم را به جوش میاره./// و حالا میدونید چی صدها پله بدتر و چندش آورتر از اون حرف هاست؟! بله امثال افرادی که تا یه چی گرون میشه میان میگن فلان کشور مرفه هم از این گرونتره. این مقایسه بی جای بی معنی برای مردم تلختر از اون حرف منم جمعه فهمیدم گرون شده است. این دهن کجی بزرگتری به مردم هست .
  • مش هوشنگ IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    حقوق کارگر چقدرلطفا اون هم بزارید منظورم کارگر ساده با یرو و تومان آنالیز کنید
  • MD ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    یک زحمتی بکش دستمزد معمولی یک کارمند در آلمان رو هم بزن تا بدونیم تناسب درآمد با هزینه, یا به قول ایرانیها دخل و خرج چطوریه؟ واقعا این حقوق رو حساب کنید و حتما بزنید تا رعایت انصاف در نقل خبر شده باشه. آخه توی ایران هروقت میخوان از آدم چیزی بگیرن به قیمت جهانی حساب میکنن, وقتی میخوان چیزی بدن همه چیز رو به قیمت تولید از نوع درجه 3 حساب میکنن.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 1
    به پول پشکل شده ی جمهوری اسلامی گرون در میاد
  • fina IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    نسبت درامدشون خیلی ارزونه خوش به حالشون
  • محتاج نون شب مثل همه ایران IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    اگه راست میگید حقوق کارگرها رو بگید . میدونید حداقل حقوق سال قبل همین کشورهای همسایه چقدر بوده ؟ ماهی 800 دلار توی کویت . ماهی 600 دلار توی عربستان . بحرین ماهی 250 دلار و ... توی ایران 90 دلار پیدا کنید گوجه و خیار رو
  • CA ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    حساب کتاب به نسبت درآمد پیچیده میشه شما اینطور حساب کن که تو ایران مردم کیلویی میوه و خیار و گوجه و ... میخرن تو این کشور ها دونه ای. گوشت و مرغ در کل به نسبت چیزهای دیگه از ایران ارزونتره به دلیل کشت صنعتی و تولید مقیاس بالا و ارزان تر ولی گوشت با کیفیت مثل مقیاس نیمه صنعتی ایران هم هست با قیمت دو سه برابر . الان هم اقتصاد ایران بعد از تحریم ها و یکباره 10 برابر شدن قیمت دلار کامل به شرایط عادی برنگشته هنوز. تورم از طلا و دلار و کالاهای وارداتی و سرمایه ای شروع میشه و به تدریج موجش به کالاهای داخلی و مصرفی و مایحتاج میرسه و اضافه شدن درآمد و حقوق کارگر و کارمند مرحله آخر هست و چند سال زمان میبره ولی الان در دوره نقاهت هست. این اتفاق الان و بعد از کرونا در کشورهای غربی هم در حال افتادن هست و در فاز اول تورم و کاهش ارزش پول و بالا رفتن قیمت کالای سرمایه ای و خانه و فلزات گرانبها هستن. دلیلش هم چاپ بی اندازه پول در این دو سه سال هست. تو ایران این چاپ پول در سالهای ثابت نگه داشتن قیمت دلار و چاپ پول بوسیله بهره بانکی بالای 20 30 درصد در سالهای گذشته بود که تحریم حبابش رو ترکوند.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 1
    بفرض آلمان غرب وشرق ...همه خاک برس گران بدبخت وبی نفت بی گاز وبی معدن وبی هیچی..)چرا اسلام وانقلاب مدعی که ۴۳ساله میخواد ایران را مقتدر مستقل خودکفا ام القرا ومدینه فاضله کنه-شده مرکز دنیادر(بی عدالتی خیانت جنایت فساد ناامنی کمبود گرانی بی کیفیتی فقر فلاکت بیماری تصادف خرابکاری تبعیض سهمیه امتیاز ارتشا تبانی بیکاری بیگاری پارتی بازی اختلاس قاجاق زور وتزویردروع وعده وعیدقاچاق تجاوز جاسوسی مهاجرافعانی وعرب غارتگر ستون پنجم داعش وطالبان وصهیونیسم وهابیها.......)!!!؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 2
    لطفا حقوق حداقل در آلمان بنویسید ساعتی 8 یورو
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 2
    هر موقع دیدین که از این جور خبرها رو چه در. ساده ملی و چه در جراید و... ذکر میکنم بدونید که می‌خوان همین گوجه و خیار و... رو گران کنند / نماینده تربت حیدریه اومد. تو مجلس گفت قیمت جهانی زعفران ۲۰۰۰ دلاره اما در ایران ۱۰۰۰ دلار و باید زعفران به قیمت واقعی اش برسه / هیچی دیگه قیمت زعفران رو رسما ۳۰۰ درصد بردند بالا زعفرونی که می‌خریدین حدود مثقالی ۶۰۰۰۰ رو الان باید بالای ۱۸۰۰۰۰ تومن بخرین / من خودم زعفران فروشم اما از افزایش قیمت اون خوشحال نیستم چون مشتری هامون به دلیل گرانی خیلی کم شدن و روی آوردن به خرید گلرنگ و... / لعنت بر اون مسئول و نماینده ای و اشخاصی که قیمت اقلام خوراکی و غیر خوراکی تو کشورهای دیگه رو میان با کشور خودمون مقایسه میکنن و باعث افزایش قیمت اون میشن / آخه از خدا بی خبرها حقوق و درآمد و سطح رفاه اون کشورها رو هم با سطح درآمد و رفاه مردم خودمون مقایسه کنید بعد آمار بدین / گوش و چشم رو هیچ وقت باهم مقایسه نمیکنن اما تو ایران ما کسانی هستند که برای اینکه چهار روز بیشتر در صندلی قدرت بمونن این کار رو میکنن / چیزهایی متعدد و بیشتری رو ما مردم هم میتونیم با کشورهای دیگه مقایسه کنیم و به رخ مسئولین بکشیم و از اونها طلب کنیم / ساکت نشستیم دیگه شما سوء استفاده نکنید و الا این مقایسه رو ما هم شروع میکنیم ها / خود دانید
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 3
    به نسبت درآمد هزینه ها بالا نیست
  • ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 1
    اینهایی که از یک پست پشت سر آلمان اینطوری برافروخته اند چرا نی روند آلمان توالت آنها را بشورند و کلی یورو گیرشان بیاید بشتابید که غفلت موجب پشیمانی است
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 2
      تا تو هستی و میشوری نیازی نیست دیگران برن و بازار تو را خراب کنن
    • ساره IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 2
      والا اگه بزارن که همه میرن اینجا مگه داریم ریاست میکنیم صبح تا شب میدویم دنبال یه لقمه نون دیگه آرزوهامون رو فراموش کردیم یه عمر در حسرت یه آلونک باید باشیم و خونه خریدن رویا باشه زندگی نمی‌کنیم صبح تا شب کار میکنیم تا از گشنگی نمیریم
    • BE ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      3 0
      با حقوق لگن گذاشتن زیر آلمانیها خونه نمیتونی بخری. خواب دیدی خیر باشه. خوده آلمانیها از هر دونفر یک نفر مستاجره خوه کسی نمیتونه بخره.
  • BE ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 0
    من پنج سال در آلمان زندگی کردم و این عکس فقط قسمتی از گرانی در آلمان هست. دوستانی که در ایران هستند اطلاع دقیق ندارند و فکر میکنند چون دیسکو داره کیفیت زندگی بالاست. یک سری هم با پرچم المان دروغ مینویسند (احتمالا از سفارت آلمان در ایران چون نمیخوان مهاجرت مغز ایرانی متوقف بشه) مثلا اون عزیز که گفت بیمه پزشکی مجانی هست. خیر بیمه پزشکی در آلمان ماهی ۳۰۰ تا ۴۰۰ ایرو هست انهم بیمه دولتی که معمولا قشر متوسط و فقیر اونو دارند و بیمه خصوصی اقلا دوبرابر یعنی ۷۰۰ تا ۸۰۰ ایرو در ماه اب میخوره. مالیات و بیمه های بیکاری و مالیات ویژه ایالات بدبخت شرقی سابق رو هم ۵۰٪ حقوق میشه. اجاره بها سرسام آوره و برای یک آپارتمان در یک شهر مثل مونیخ یا برلین یا اشتوتگارت اقلا ماهی ۱۸۰۰ ایرو و در شهرهای کوچک ۱۵۰۰ ایرو. تازه این هزینه اجاره سرده هزینه برق ماهی ۱۰۰ ایرو گرمایش و آب ماهی ۲۰۰ تا ۳۰۰ ایرو. همینه اکثرا زمستونها با پتو داخله خونه راه میرند. اون عزیزم که نوشته چرا همه میخوان برن آلمان اشتباه میکنی من از آلمان زدم بیرون چون بالاتر از همه آدمهای نامرد و نژاد پرستی هستند و اگر دکتر هم باشی باید زیر دستشون کار کنی چون هیچ کسی غیر خودشونو قبول ندارند. البته ایرانیهای مونث بی ریشه هستند که چون سر کلشون بازه میگن عالیه ایرانیهای مذکربی ریشه هم هستند که چون دیسکو و کثافت کاری های دیگشون براه میگن عالیه ولی آخرش همگی میفهمند یک سرابه.
    • DE ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 0
      ای کاش فرار مغزهای آلمان که اصالتا آلمانی هستند را آمار رسمیش را ترجمه میکردید می زدید در رسانه های ایران . انسان چیزی را که کم دارد میخرد و مهیا میکند نه چیزی را که زیاد دارد .چرا اروپایی ها اینقدر تبلیغات میکنند تا نخبگان کشورهای جهان سوم را جذب کنند چون نخبگان خودشون هر سال بیش از سال قبل دارند مهاجرت میکنند به خارج از اروپا لذا باید جاشون را پر کنند.
  • علی IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 1
    اقای مشرق نیوز لطفا این مطالب را منتشر نکنید مردم رو بیشتر عصبانی می کنید . بفرمایید حقوق و دریافت در المان چقدر هست که حالا خیار و گوجه رو به این قیمت می خرن .
  • GB ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 1
    واااای . حقوق اونها میدونید چقدره؟ ساعتی دست گم 14 یورو که میشه 420 هزار تومن. این در آمده یه دانش آموزه که پاره وقت پشت دخل یه فروشگاه کار میکنه
  • BE ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 0
    من پنج سال در آلمان زندگی کردم و این عکس فقط قسمتی از گرانی در آلمان هست. دوستانی که در ایران هستند اطلاع دقیق ندارند و فکر میکنند چون دیسکو داره کیفیت زندگی بالاست. یک سری هم با پرچم المان دروغ مینویسند (احتمالا از سفارت آلمان در ایران چون نمیخوان مهاجرت مغز ایرانی متوقف بشه) مثلا اون عزیز که گفت بیمه پزشکی مجانی هست. خیر بیمه پزشکی در آلمان ماهی ۳۰۰ تا ۴۰۰ ایرو هست انهم بیمه دولتی که معمولا قشر متوسط و فقیر اونو دارند و بیمه خصوصی اقلا دوبرابر یعنی ۷۰۰ تا ۸۰۰ ایرو در ماه اب میخوره. مالیات و بیمه های بیکاری و مالیات ویژه ایالات بدبخت شرقی سابق رو هم ۵۰٪ حقوق میشه. اجاره بها سرسام آوره و برای یک آپارتمان در یک شهر مثل مونیخ یا برلین یا اشتوتگارت اقلا ماهی ۱۸۰۰ ایرو و در شهرهای کوچک ۱۵۰۰ ایرو. تازه این هزینه اجاره سرده هزینه برق ماهی ۱۰۰ ایرو گرمایش و آب ماهی ۲۰۰ تا ۳۰۰ ایرو. همینه اکثرا زمستونها با پتو داخله خونه راه میرند. اون عزیزم که نوشته چرا همه میخوان برن آلمان اشتباه میکنی من از آلمان زدم بیرون چون بالاتر از همه آدمهای نامرد و نژاد پرستی هستند و اگر دکتر هم باشی باید زیر دستشون کار کنی چون هیچ کسی غیر خودشونو قبول ندارند. البته ایرانیهای مونث بی ریشه هستند که چون سر کلشون بازه میگن عالیه ایرانیهای مذکربی ریشه هم هستند که چون دیسکو و کثافت کاری های دیگشون براه میگن عالیه ولی آخرش همگی میفهمند یک سرابه.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 1
    این پول مملکت ما ست که نابود شده ، خودمام خبر نداریم
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    جالب یکی به من میگفت ما تو المان خیلی باید دقیق برق واب مصرف کنیم ترجیح میدم مثلا با کاسه حموم کن تا دوش تا کمتر پول اب بدم تو حموم لازم نیست چراغ روشن کنم از شمع استفاده میکنم تا کمتر برقذمصرف بشه کیسه زباله وزن میشه وطبق اون پول عوارض نمیدونم مالیات شهردای غیر مالیات دیگه حساب میشه من نرفتم این خانم با خواهرش که دانشجو صحبت میکرد منم میشناسم لازم نبود که بخواد دروغ بگه حالا شماها دوست داشتید باور کنید دوستم نداشتید باور نکنید همین که مدت تا مدت سر مالیات سوخت حقوق میریزن توخیابونم حتما دروغ فقط ایران که مشکل داره که مجبورن مغازه میرن یک دونه گوجه بگیرن سیب همینطور نه مثلا کیلو کیلو
  • BE ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 0
    من پنج سال در آلمان زندگی کردم و این عکس فقط قسمتی از گرانی در آلمان هست. دوستانی که در ایران هستند اطلاع دقیق ندارند و فکر میکنند چون دیسکو داره کیفیت زندگی بالاست. یک سری هم با پرچم المان دروغ مینویسند (احتمالا از سفارت آلمان در ایران چون نمیخوان مهاجرت مغز ایرانی متوقف بشه) مثلا اون عزیز که گفت بیمه پزشکی مجانی هست. خیر بیمه پزشکی در آلمان ماهی ۳۰۰ تا ۴۰۰ ایرو هست انهم بیمه دولتی که معمولا قشر متوسط و فقیر اونو دارند و بیمه خصوصی اقلا دوبرابر یعنی ۷۰۰ تا ۸۰۰ ایرو در ماه اب میخوره. مالیات و بیمه های بیکاری و مالیات ویژه ایالات بدبخت شرقی سابق رو هم ۵۰٪ حقوق میشه. اجاره بها سرسام آوره و برای یک آپارتمان در یک شهر مثل مونیخ یا برلین یا اشتوتگارت اقلا ماهی ۱۸۰۰ ایرو و در شهرهای کوچک ۱۵۰۰ ایرو. تازه این هزینه اجاره سرده هزینه برق ماهی ۱۰۰ ایرو گرمایش و آب ماهی ۲۰۰ تا ۳۰۰ ایرو. همینه اکثرا زمستونها با پتو داخله خونه راه میرند. اون عزیزم که نوشته چرا همه میخوان برن آلمان اشتباه میکنی من از آلمان زدم بیرون چون بالاتر از همه آدمهای نامرد و نژاد پرستی هستند و اگر دکتر هم باشی باید زیر دستشون کار کنی چون هیچ کسی غیر خودشونو قبول ندارند. البته ایرانیهای مونث بی ریشه هستند که چون سر کلشون بازه میگن عالیه ایرانیهای مذکربی ریشه هم هستند که چون دیسکو و کثافت کاری های دیگشون براه میگن عالیه ولی آخرش همگی میفهمند یک سرابه.
  • علی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 4
    البته با احتساب حداقل حقوق یعنی (4 میلیون در ایران) و (2000 یورو در آلمان) قیمت خیار و گوجه در ایران گرانتره
    • BE ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 0
      پروفسور تو آلمان قیمت پزشک و گاز و برق گرونتره یا ایران؟ اوقت تو ایرانم ۵۰٪ مالیات میدین؟
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 2
    چرا درآمدشان را نمی گویید
  • فرشاد IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 2
    قدرت خریدشونم بگو حقوقشون که به ریال نیست خریدشون به دلار و یورو سردبیر یا سواد نداری یا مارو بی سواد فرض کردی
    • BE ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      3 0
      میزان تحصیلات شما چیه آغ با سواد؟
  • علي IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 1
    دیگه چیزی ندارید بنویسد قیمت گوجه فرنگی در المان به نسبت درآمدشان خیلی هم ارزونه آقای نویسنده لطفا بگو درآمد یک کارمند درآلمان ماهیانه چقدر است که از قیمت گوجه فرنگی تعجب کردی هر وقت مطلبی می نویسی لطفا نسبت درآمدها را به نوبس
  • ali IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 2
    چند وقت پیش هم عین این یکی از مسئولین گفت درکشور ما بنزین خیلی ارزونه درکشورهای اروپایی خیلی گرونه آفرین خودتون را بزنید به کوچه علی چپ۲۴۵۸
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 1
    چقدر حرفای مسخره ای آدم میشنوه
  • حسین IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 1
    شما که قیمت خیار و گوجه آلمان رو با ایران مقایسه میکند میزان درآمد اونجا رو هم با اینجا مقایسه کنید ببینم مغزتون در دقیقه چند با سوت میکشه
  • پروین IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 2
    درآمدشون،آرامششون،ثابت بودن قیمت‌ها وکرایه خونه هاشون ونرخ بیکاری وسطح رفاهشونم در نظر بگیرید
    • BE ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      2 1
      اجاره یه ماه تو المان اقلا ۴۰ تومنه مالیاتم اقلا ۴۰٪
    • BE ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      2 1
      آخه تو از کرایه خونه تو آلمان چی میدونی؟ یه چیزی شنیدی از خمید شرخیر خخخخ ماهی ۱۵۰۰ ایرو اجاره آپارتمانه تازه الان گرونترم میشه.
  • نام آشنا IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    باید به این نکته توجه کنید که این قیمت ها فقط برای کسانی در اروپا و امریکا ناچیز است که حقوق بالائی داشته باشند وگرنه افراد عادی هیچوقت یک کیلو گوجه فرنگی یا یک کیلو گیلاس یا یک هندوانه کامل مثل ما ایرانی ها نمیخرند. انها که درامد کمی دارند که عده شان هم زیاد است یک یا دو عدد گوجه فرنگی 150 گرم گیلاس یا یک قاچ هندوانه میخرند یا یک عدد بادمجان. درضمن فروشگاه هائی هم در فرانسه وجود دارند که چون کارمند بسیار کمی دارند قدری قیمت کالا ها پائینتر است مثل Ed یا TATI. باید گشت و پیدا کرد
    • BE ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      4 1
      تازه این این قیمتها ماله مغازهایی مثل آلدی هست که جنس آشغال و اصلاح شده میفروشند و اگر برین جایی مثله ادکا یا آلنترا قیمتها اقلا ۲.۵ برابره ایناس. حالا تو ایران جنس عالی اورگانیک میخورند دوقورته نیمشونم باقیه.
  • DK ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    خیارو گوجه تو المان قیمتی نداره ولی اگر دوتا گوجه را زیرخیار بگذاری قیمت پیدا میکنه
    • BE ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      1 0
      بیا من خیار گوجمو میدم بهت هموطن
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 1
    ولی نگفتید کارگر ساده چقدر حقوق میگیرد؟مردم ساده را فریب ندید با این رسانه ها و این گزارشات
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 1
    مردم ساده هم فکر میکنند که درامدشان مثل ایرانه و خیلی در المان اوضاع خرابه و گرانه اجناس و نمیشه گوجه خرید با نان خورد
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    دولت و طرح صیانت فقط به فکر کلاهبرداری و انتشار اکاذیب برای گمراه کردن نباید باشد بلکه باید میگفت رفتگر یا کارمند لیسانس یا کارواش یا لوله کش در المان فلان قدر دریافتی دارد و فلان قدر هزینه. اینجا افراد بیسواد تصور میکنند خیلی المان اجناس گرانه
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 1
    قدرت خرید بنز برای المانی مثل قدرت خرید پراید مدل 84 برای ایرانیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس